vietnam, andra delen

Efter att ha levt "the paradise-life" for vi vidare till Mekongdeltat och landsbygden. 
 
Fick se hur man tillverkar rispapper och risnudlar
 
Åkte lite båt och besökte två flytande marknader
 
Var med om min mest smärtsamma cykeltur på över två timmar, trodde vi skulle cykla i typ 20 min för att hälsa på en smed (???) hahaha men så var inte fallet. Det var den mest obekväma cykeln jag har cyklat på. Men halvvägs stannande vi för lite rast och då hittade vi en skola där dom tränade karate och det vägde (nästan) upp all smärta för dom var så snälla och gulliga, kolla bara på killen med grönt bälte
 
Fick hjälpa till att väva en sorts matta som tydligen the typical vietnames sov på. Dom lever verkligen det enkla livet och jag beundrar det för jag hade nog inte klarat av att sova på en matta på ett betonggolv. Det var jättekul att fara ut på landet och se hur det är där istället för att bara sola på en strand eller shoppa i en storstad. 
 

Kommentarer
Postat av: Alice

fantastiskt!!!

2014-01-04 @ 17:41:32
Postat av: isa

åh du ser ut som en äkta summer girl blir avis

2014-01-04 @ 21:59:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0